Pályaválasztás

Az, hova adjuk be jelentkezési lapunkat pályaválasztáskor – nem egyszerű döntés. Összegyűjtöttünk információt erről a teljesség igénye nélkül, ami segítség lehet pályaválasztáskor.

A programozó, valamint programozó matematikusi szak: ismerősöm nagyon sikeres ezen a téren, de ismerek olyanokat is, akik vizsga táján nem túl lelkesek, és örülnek, ha kettessel átmennek. Pedig van köztük, aki már általános iskolás korában programozói versenyeket nyert. De az egyetem már nem errõl szól. Rengeteg a matematika ezen a szakon. És rengeteg az olyan hallgató is, aki át se megy a vizsgákon, mert nincs elég kitartása, elhivatottsága, szorgalma. Ismerősöm órákat programoz egyfolytában, sokszor egyéb dolgokra nem is jut ideje. Szinte eggyélényegül a számítógéppel. Ez a fajta megszállottság ezen a szakon szükséges, ha valaki sikereket szeretne elkönyvelni.

Jegyek: erre a szakra olyanoknak érdemes menni, akik ötösök matematikából, bár tudok olyat is, akit kettes matekkal vettek fel az egyetemre, õ viszont programozásból felvételizett, és ahhoz értett. Azóta pedig 4-es, 5-ös az indexe.

Érdekesség: hallottam, hogy a programozók összeverekedtek az üres helyért a tantárgyfelvételnél. Van ilyen is.

Biológus szak:

Sokan pusztán azért választják ezt a szakot, mert egyszerûen szeretik az állatokat. Igen, de vajon az örvényférgeket, a laposférgeket, a rovarokat is? Mert ez a szak errõl is szól, a szaporodásukat és a latin nevüket pl. betéve kell tudni. De nem csak az õ latin nevüket kell megtanulni, hanem a rengeteg növényfajét, stb. is. De persze ennek a szaknak is megvannak a szépségei. Az ember közelebb kerül a természethez, igaz, néha olyan dolgokat is megtud, amikre nem feltétlenül kíváncsi. Bár embere válogatja. El lehet helyezkedni ezzel a szakkal laboratóriumokban is (mikrobiológusok).

Bölcsészkar:

Ha az ember felveszi a tanári tantárgyakat is, akkor lehet ezzel a végzettséggel tanár. De jól gondoljuk meg, mielõtt tanári pályára adnánk a fejünket, hiszen ez stresszes pálya, és vannak olyan diákok, akik sportot ûznek a tanárok kikészítésébõl. Bár az jó, hogy a tanár formálhatja a diákok személyiségét, felvértezheti õket tudással, megszerettetheti velük a tantárgyát. És a jövõ nemzedéke a tanár kezében (is) van. Vannak egyébként olyan tanárok, akik nem feltétlenül alkalmasak erre a pályára. A tanárnak kell, hogy legyen például türelme, és szeresse a gyerekeket.

Bölcsész végzettséggel máshol is elhelyezkedhet az ember, nemcsak tanárként. De az elhelyezkedés nem mindig könnyû. És a fizetés sem éri el a csillagos eget. De fontosak a belsõ értékek is, rég rossz lenne, ha csak a pénz számítana. Pedig eléggé úgy tûnik, hogy ezen a világon ez a helyzet, és az emberek átgázolnak egymáson a pénzért, a karrierért, stb.

Pszichológus szak: szépsége, hogy megismerjük az emberi természetet, és segíthetünk a barátainknak, amikor pl. szerelmi bánatuk van. Stb. Viszont nagyfokú empátia és türelem kell, a munka során pedig sokszor nehéz természetû, problémás emberekkel kell foglalkozni, aki alkalomadtán lehet, hogy le is hord bennünket a sárga földig. Igaz, az ilyen helyzeteket az ember a diploma birtokában már megtanulja kezelni. Ez a szak nagyon népszerû, nagy a túljelentkezés.

Nyelvszakok: ezzel lehet tolmácsolni, fordítani, tanítani, idegenvezetõként tevékenykedni. Persze szerintem nem mondtam újat.

Mérnöki szakok: mûszaki intelligencia kell, és szeressük a fizikát, matekot, emellett ne idegenkedjünk a tanulástól.

Agrár szakok: itt azt sajátíthatjuk el, hogyan állítsuk az emberiség szolgálatába a környezetet, anélkül, hogy kizsákmányolnánk azt.

Orvosi szak: gyengébb idegzetûeknek megrázkódtatást okozhat a vér, a sebek látványa, a halottak. Van olyan orvostanhallgató, aki elsõ ilyen élményénél el is ájul. Persze azután meg lehet szokni, bele lehet fásulni.

Forrás: Jooble