Minél közelebb áll hozzánk valaki, annál egyszerűbb a dolgunk, amikor a számára tökéletes ajándék kiválasztása a célunk. Távolabbi barátaink esetében ez már olykor egyáltalán nem egyszerű feladat, ha pedig kollégáinkról van szó, akkor akár komoly fejtörést is okozhat a dolog.
Ennek tükrében nem meglepő, miszerint a megfelelő üzleti ajándék meghatározása bizony egy komplex és egyben tapasztalatot igénylő folyamat. Különösképp igaz ez, amikor nagy tömegben kell gondolkodnunk és munkatársak tucatjait, sőt, akár százait kell egyszerre megajándékoznunk. Vezetőként ez nagy felelősség, hiszen az üzleti ajándék csak akkor éri el célját, ha annak mindenki őszintén örül. Emiatt aztán elsőként azt kell átgondolnunk, optimális megoldást jelent-e, ha mindenki ugyanazt kapja. Ennek azért van jelentősége, mert így a beszerzés, vagy a gyártás sokkal költséghatékonyabb módon kivitelezhető, ám hiába olcsóbb egy szuvenír, ha az végül a kukában, vagy a fiók mélyén landol. Ezt azonban csak egyetlen módon kerülhetjük el biztosan, mégpedig úgy, ha mindenkit megkérdezünk, melyik üzleti ajándék az, aminek valóban hasznát venné.
Meglepő adat, de a munkavállalók nagy része sokkal többre tartja a fizetésemelésnél a különféle béren kívüli juttatásokat, persze csak akkor, ha azok valóban komoly előnyökkel járnak. A cafeteria elemek mellett a különféle kockázatviselési szolgáltatások is roppant népszerűek. Közép- és felsővezetők esetében a luxusprogramok, utazások is az üzleti ajándék részét képezhetik, a határ tehát a csillagos ég. Azt is érdemes szem előtt tartanunk, miszerint a hagyományosabb megoldások – amelyek sokszor cégen kívül kerülnek kiosztásra – egyben reklámcélokat is szolgálnak. Az ilyen üzleti ajándék rendszerint gravírozva, vagy nyomtatva van, így aztán a márkaépítésre is kiválóan használható, az ebben rejlő lehetőségeket pedig érdemes kihasználni.